toklin

Party

Publicerad 2010-07-31 21:56:43 i Allmänt

Nu är jag hemma hos Malin men Anna och Camilla. Vi har ätit räkor och kräftor. Jag har till och med skalat några själv. Stolt! ^^

Nu lyssnar vi på partymusik och dricker lite vin. Såå trevligt! Hoppas på att vi ska gå vidare sen. Anna vill till Karlskoga för att gå på Putte I Parken...Får se vad kvällen har att erbjuda^^

Bästa filmen ever

Publicerad 2010-07-30 19:20:04 i Allmänt

Härom dagen var jag och Mikaela på bio, vi båda ville se Inception så det fick bli den. Efter att ha köpt varsin mellan pop corn och dricka satt vi spända i biosalongen...

Ibörjan tyckte jag att den var lite rörig men sen blev den bara bättre och bättre. Att Leonardo Di Caprio har huvudrollen gör den ännu bättre. Jag älskade uppläget. Regissören Christopher Nolan hade tydligen tänkt och klurat på den här filmen i nästan 10 år. Allt var så bra, spännade och alla speciall effekter var super cola.

Den finns inte mycket som är bättre än att se en bra film på bio. Denna film är ett måste!!

O-ringen

Publicerad 2010-07-24 23:04:53 i Allmänt

Idag jobbade jag mellan 9 och 14. Ganska segt...

Packade upp min resväska idag, ganska mycket grejer. Blev några högar med tvätt^^

Möte upp mamma och Stefan på stan, det var invigning av O-ringen. kul kul! Det var teckentolkat av Elin, hon tog examen nu i juni. Det var jättekul att se, hon måste fått jobb snabbt. Så var röst och talvård läraren Maria där och sjöng några låter, hi hi!
Hela örebro är full av orienterare nu, ska vara med och springa måndag och tisdag, skulle gärna vara med alla dagar men jag jobbar imorgon och onsdag till fredag. Men imorgon kväll ska jag sova med mamma och Stefan i deras husbil^^

Hemma

Publicerad 2010-07-23 23:09:21 i Allmänt

Så var jag hemma i örebro igen efter mer än en vecka. Skönt att vara hemma bland mina egna saker och min egna säng, den har jag längtat efter. Paris resan var helt underbar! Det bästa på mycket länge. Jag tycker att alla ska åka dit^^ Ska skriva lite mer om resan en annan dag, ska sova nu, jobba imorgon. Än en gång, skönt att sova i min egna säng!

Paris

Publicerad 2010-07-17 19:57:50 i Allmänt

Antligen har jag hittat en dator som jag kan skriva lite pa. Dock inte med svenskt tangentbord...
Nu ar Emil och jag inne i en apple store, forsokte anvanda en ipad nyss men det gick inte sa bra^^
Hotellet vi bor pa ar megqmysigt och fint. Idag har vi besokt truimfbagen; jattefint; sa har jag sett eifeltornet.
Imorgon ska vi till Louvren och Eifeltornet!
Jaja, nu ska vi ga vidare. Ha det sa bra hemma i Sverige allihoppa!

Blixt och dunder

Publicerad 2010-07-13 22:21:12 i Allmänt

Jag förstår inte, jag har haft hela dagen på mig att packa och fixa lägenheten men när det är 30 minuter kvar till min buss ska gå är jag inte ens halv färdig...Typiskt mig. Stress stress. Jag han med bussen i alla fall, hoppas jag fick med mig allt. Han tyvärr inte diska helt färdigt, dammsuga eller vattna blommorna.

Swebuss hem till Kristinehamn. Tänkte gå på sommarteatern med Ann-Louise men det regnade så det blev inte så men sen så slutade det regna och blev ganska fint. Suck! Sorry, men hoppas den var bra!?

Emil såg min resväska förut och han tyckte att jag hade lite packning med mig. Jag som tyckte att det  var smart men nu börjar jag bli lite orolig, tänk om jag har med mig för lite saker...Ska kolla igenom den imorgon men om det är något jag saknar hinner jag ändå inte hem till Örebro för att hämta den.

Nu sitter jag och Emil vid varsin dator, väldigt socialt^^
Hoppas att vi kommer upp tidigt imorgon så att vi kan ta båten ut på sjön. Måste till apoteket också, sen går bussen 16.05 mot Göteborg.

Packa väskan

Publicerad 2010-07-13 12:22:53 i Allmänt

Blev väckt halv 10 idag av Emil som sa att han hade hittat en billig resa till Paris, men innan vi hade bestämt oss hade den försvunnit men efter lite letande hittade vi en till ganska billig resa. Så nu ska jag packa väskan för imorgon tar vi tåget till Göteborg och på torsdag morgon tar vi flyget till PARIS! Weeeee! Har velat resa dit länge, och nu ska jag få åka med mikn älskling^^

Nu ska jag slänga in en tvätt och sen börja packa, svårt att veta vad jag ska packa, jag packar alltid för mycket.

Antagen

Publicerad 2010-07-12 23:27:50 i Allmänt

Jo, glömde säga, när jag var hos Stina förut så berättade hon att hon hade fått svar på universitets ansökan. Så kom jag på att jag hade ju faktiskt också sökt 2st utbildningar. Så jag kolla...Jag hade blivit antagen till lärarutbildningen på grundskolans tidigare år i Linköping! Där Emil går (gick) i skolan men han ska ju tillbaka nästa år. Undrar om man ska ändra spår!?

varmt

Publicerad 2010-07-12 23:08:06 i Allmänt

Jobbade idag 8-16, tiden gick ganska fort, fanns en hel del saker att göra idag. Kom hem och gjorde misstaget att lägga mig på sängen ZZZZZzzzzzz! Ja ja, behövligt.

Fick för mig att åka till Stina för att hälsa på. Det var 30grader varmt i hennes lägenhet så vi gick och köpte glass. Blev att jag provade en geisha glass, den var god, helt värd pengarna. Det är så varmt, känns som att vara utomlands^^ Sen satt vi och kollade på tv helt utslagna i värmen.

Kommer snart på besök igen eller så får Stina komma hit och sitta i trädgården och dricka ett glas vin^^

Nu sitter jag och äter en rostad macka, smarrigt! Ska snart sova, har en ledig dag imorgon. Ska städa lite, jag förstår inte hur det kan bli såstökigt här hemma så fort. Varje gång jag har städat min lägenghet så tänker jag att nu ska jag hålla det så här men icke! Sen hoppas jag på sol så att jag kan sitta ute och läsa bok eller åka och bada. Sen ska jag hem till Kristinehamn för förhoppnningsvis ker jag och Emil iväg någonstanns på onsdag, lite mys semester tillsammans.

Städa lägenhet

Publicerad 2010-07-11 21:58:13 i Allmänt

Vaknade upp i lördags lite stel i ryggen efter ha sovit på en luftmadrass. Bara att sätta upp håret i en knut och börja städa...Emil och jag städa hela hans lägenhet på 34kvadrat. Det var saker kvar att packa ner så det tog sin tid. Jag skrubbade köket och badrummet. Det köket har nog aldrig varit så rent. Vilket slit, det var 33grader ute så det hjälpte inte att öppna balkongdörren. Efter några mindre pauser så var vi klara vid 19 tiden. Då packde vi in oss i bilen med alla saker för att åka hem till mig. Vi var hemma 22.30 så skulle jag upp och jobba dagen efter.

Vaknade inte helt utvilad imorse men det var bara att slänga sig upp på cykeln och ta tag i jobbet. Skulle jobba mellan 10-20. Körde jobbets bil för första gången idag, det gick bra, en fika på stan, promenad och laga middag. Helt slut! Nu har jag i alla fall kommit hem, tagit en dusch, lagat middag till i morgon och nu ska jag äta en kvällsmacka^^ Ska jobba imorgon också, 8-16. Sen kanske jag åker hem till Värmland?!

Fredags mys

Publicerad 2010-07-09 17:08:07 i Allmänt

Idag jobbade jag mellan 8.30 och 14.30, skönt med ett lite kortare pass. Det var en hel del saker att göra idag, då går tiden bara fortare så det var bra. Sen åkte jag och handlade lite gott till ikväll, Emil kommer om några timmar. Jag ska laga nån god mat, sen åker vi vidare till Linköping^^

Tror att jag ska ge mig ut på en runda i spåret. Måste röra på mig mer än en gång i sommar Hi hi!

...

Publicerad 2010-07-08 21:24:12 i Allmänt

Idag har jag jobbat, klarade av att göra allt själv. Ganska stolt, det var inte så farligt som jag hade fantiserat ihop. Handlade och städa lite.

Jag var helt slut när jag kom hem vid 16.30. La mig framför tv med smörgåsar och oboy, klart att jag somnade^^. Idag fick jag låna den sista boken-"Så länge vi båda andas"av Mikaela. Ska kanske krypa ner under täcket och börja läsa, vill veta vad som händer... Egentligen borde jag ta mig en promenad men klockan kanske är lite för mycket men jag känner mig lite instängd.

Ska jobba imorgon igen, 8.30-14.30. Sen ska nog jag och Emil åka till Linköping för att städa ur hans lägenhet. Bye Bye Linköping.

Här kommer några härliga bilder från helgen i Stockholm^^

Petra, Mikaela och jag

Gröna Lund

Nico, Petra & Mikalea inne i Lustiga Huset

Man kan inte vara på Gröna Lund utan att äta sockervadd^^

Se vad vackert det är i Stockholm, här kanske man ska bo någon gång i sitt liv?! Jag ska i alla fall defenitivt tillbaka snart igen^^

Minigolf

Publicerad 2010-07-07 22:50:14 i Allmänt

Ännu en ledig dag... Idag cyklade jag ut till skärgår´n för att sola lite. Så härligt med sommar, jag längtar verkligen INTE till hösten och det kalla vädret. Nu har jag läst ut den tredje boken i twilight serien, SÅÅ bra! Skulle köpa den fjärde och sista boken men den fanns bara i pocket och det ville jag inte ha så det fick vänta.

Ikväll spelade jag och Emil minigolf...Det började ganska bra men sen gick det bara utför för mig. Jag tror att Emil vann med nästan 20 slag...Upps! Ja ja, det var i alla fall mysigt att göra något ihop. Så åt vi mat på Thai restaurangen, gott!
Sen var det bara att sätta sig på bussen till örebro (igen) Ska jobba imorgon och på fredag. Lite skönt att få vara hemma hos sitt egna också. ^^
Saknar min Emil bara!

Fotboll

Publicerad 2010-07-06 22:07:16 i Allmänt

Idag har spenderat eftermiddagen med Ann-Louise^^ Vi handlade mat på COOP, kollat Alice i Underlandet. Den var helt ok. Så slingade vi mitt hår, jag är jättenöjd, Tack!
Vi kollade på fotboll, Uruguay mot Holland. Typiskt! Stackars Uruguay. Stackars Ann-Louise.
Den här är för dig!

Dumma internet

Publicerad 2010-07-05 22:30:08 i Allmänt

Igår kom jag hem från Stockholm men mitt internet är ju som det är...
Men nu har jag kommit tillbaka till Kristinehamn. Är helt slut från helgen, tur att man inte festar till halv 5 på morgonen varje helg^^

Mot Stockholm

Publicerad 2010-07-02 13:29:02 i Allmänt

Ska packa ner det sista, jag har så svårt att packa. jag ska vara borta i 2 nätter men vet inte vad jag ska ta med mig. Det finns så mycket saker jag kan behöva. Men om 40 min ska jag gå till bussen så då måste jag vara färdig. Ska möta Mikaela vid tågstationen så drar vi mot huvudstaden^^ Kommer bli en härlig helg.

Förlåt Kristin för att jag inte kan komma imorgon. Vi måste ta en fika istället!

Bada

Publicerad 2010-07-01 23:11:24 i Allmänt

Nu ikväll har jag varit ute i skärgår´n hos mamma och Stefan^^Alltid lika mysigt! Vi fikade på bryggan och Stefan och jag badade, det var ca 20grader, det var skönt!

Nu ska jag krypa ner i sängen bredvid min älskade!
Sen imorgon bitti åker jag till Örebro sen vidare till Stockholm med Mikaela! Det ska bli super skoj!

Hungrig

Publicerad 2010-07-01 15:29:54 i Allmänt

Har suttit ute i solen en timme eller 2 och läst bok, jag han visst inte läsa ut boken innan premiären...Ja ja. Så har jag pratat med Nina, jag har inte träffat henne på säkert ett år. Ska hälsa på henne och barnen nu till veckan, barnen som jag var barnvakt åt i nästan 10 år, hjälp! Den mista har blivit 12 år...Har saknat den familjen!

Nu är jag hemma och håller på att laga mat, lax och färskpotatis. Måste kolla så att jag inte bränner fisken.

kompis dagar

Publicerad 2010-07-01 10:20:51 i Allmänt

I tisdags träffade jag Sandra och Therese, vi skulle åka ut med Thereses båt. Vi packade in oss i Sandras minibil och åkte till båten. Att komma ombord på båten var inte det lättaste, skulle se vad tre blondiner är smarta ibland. sen startade inte båten...Så vi fick tillkalla hjälp, Daniel kom och så startade båten...Vi åkte ut ungefär 40 meter så dog motorn...Vi var i sjönöd. Ingen av oss ville simma in men sen kom jag på den smarta iden att vi kunde kasta ankaret och dra oss in, så snabbt och gjort var vi inne vid land. Tur att Daniel kom, annars så kanske vi hade varit kvar ute på havet...Ett riktigt äventyr för mig Therese och Kapten Sandra!
Igår åkte jag för att kolla på Sannas nya lägenhet. Jag tyckte den var jättefin! Fina färger och smart planlösning. Så träffade jag Linde och Sandra där också! Ni skulle ha sett Sannas kissekatt! Bara 9 veckor, så söt!
Lite senare på kvällen åkte jag, Sandra, Linde och Carro till Trä slottet (restaurang) för att äta lite mat. Jag åt "krogens pasta" MMmmm! Pasta med kött, grönsaker och gräddsås. Det var jättekul att träffa tjejerna igen, blir alldeles för sällan!!!!!!