toklin

Skottdagen

Publicerad 2012-02-29 22:02:15 i Allmänt

Varför har man petat in en extra dag var fjärde år? jo för att hålla årstiderna på plats.
Jag hörde på nyheterna att idag var den enda dagen på året som kvinnor får fria till männen och dom får inte säga nej. Jag har bara två timmar på mig nu så dags att fråga snart^^

I skolan har vi börjat med ett nytt tema, juridiktolkning. Det är ett ämne som jag verkligen har dålig koll på. Svårt svårt! Hade bokat ett träningpass till kvällen men jag känner mig inte i form så jag avbokade det passet. Har ett pass på fredag också så hoppas att jag må bättre då.

Imrgon ska jag jobba kväll + natt. Ska försöka att inte ta nattpass på en vardag, jag blir så trött men nu är det så!

Blä, jag måste laga mat till imorgon...Bara för mig att snöra på förklädet å ställa sig vid spisen!

ROMA

Publicerad 2012-02-28 23:10:29 i Allmänt

Klockan ringde 05.15 i torsdags...Bara att kliva upp, äta frukost, ta spårvagnen till bussen. Flyget skulle lyfta 8.30 men det blev försenat till 09.15, så vi hann köpa en smörgås och en kaffe. Flyget tog bara lite mer än två timmar. Sen var vi i Italien^^

Hotellrummet var jättemysigt men frukosten var nog bäst! Så mycket gott att välja bland.
Första kvällen gick vi till spanska trappan och Fontana de trevi.

Det var så skönt att komma till våren, det var mellan 15 och 22 grader varje dag.
Italiens pizza var helt galet god! Nam nam

Andra dagen åkte vi till området runt Colosseum. Så vakert! Kan kan inte förstå hur gammal staden är, alla dessa gamla hus och ruiner som har stått där sedan 700f.kr

Vi tog en guidad tur på Colosseum, skoj att få höra historien kring romarriket

Ännu mera mat och gott vin.

Sista dagen åkte vi bort till Vatikanen
Så vackert det var inne i St. peters kyrkan. Det var så stort, med alla målningar och skulpturer.

Vi satt ute i solen, blev lite röd på näsan.

Rom var en fin och mysig stad med massa fint och gott! Kan jag varmt rekomendera!

Fast på Landvetter

Publicerad 2012-02-26 22:33:29 i Allmänt

Landade i Göteborg 13.30 idag. Sen skulle vi gå in och hämta våra väskor men vi hamnade inne på inrikesterminalen...Halva flygplatsen var nämligen avstängd för att personalen hade hittat en väska som var ett potentiellt hot...Ingen fick flyga från eller till Landvetter. Så där satt vi med massa andra resenärer som ville hem eller nyss påbörjat sin resa. Det fanns nästan ingen personal att fråga och gjorde det det så kunde ingen svara vad som skulle hända härnäst. Så Emil och jag försökte hitta en bekväm plats på golvet eller stå i en halvtimmes kö för att köpa en korv. När klockan var 18.00 så öppnade dom upp. Både jag och Emil hade avbokat våra tåg och buss hem...Vi visste att det fanns ett tåg från centralen till örebro 19.07. Vi halvsprang och hämtade våra väskor, sprang till bussen som skulle ta oss in till stan. Vi han nätt och jämt med bussen. NU är vi äntligen hemma!

Resan har varit helt underbar, ska visa lite bilder imorgon!
Nu vill vi bara sova!!

Tåg

Publicerad 2012-02-22 21:16:36 i Allmänt

Nu sitter vi på tåget, passerat skövde. En timme kvar. Blev överlycklig nyss när jag insåg att jag kan blogga från Emils mobil. kan nämligen inte det med min. Tror att emil har tröttnat på att åka tåg^^
Vi sitter å kollar på kartan å märker ut så att vi ska hinna med allt vi vill på tre dagar!

Pirr

Publicerad 2012-02-22 17:22:52 i Allmänt

Börjar få lite respirr i magen...
Idag försökte jag vara så tyst som möjligt så att Emil kunde tentaplugga i lugn och ro...Gick väl sådär.
Jag försöker läsa min fetingbok om Ingrid Bergman som ska vara färdig på måndag (Lycka till)
Emil åkte iväg förut för att skriva tenta så jag gick till stan, köpte lösnagelbortagningsmedel. Så nu har jag mina korta, nakna, tråkiga naglar kvar.
Ska packa ihop det sista nu och gå mot bussen. Ska ner till stan och köpa en Subway till Emil och sen möta honom vid tågstationen. Tåg mot Göteborg, resan har börjat!

Semeldagen

Publicerad 2012-02-21 15:48:19 i Allmänt

Idag har jag varit ganska effektiv. Jag har diskat, städat, packat och tagit en promenad. Så det viktigaste av allt, idag är det semeldagen. Hann tyvärr äta halva innan jag kom på att jag skulle ta kort, ni får fantisera hur underbart god den var^^

Nu ska jag ta min resväska och gå till tåget som går till Emil!

kristinehamn

Publicerad 2012-02-20 22:54:46 i Allmänt

Jag var hemma och mamma och Stafan i Kristinehamn igår till idag.
Vaknade när dom gick till jobbet, somnade om igen och sen kom den ena tissen och väckte mig vid halv 11.
Åt frukost och gick sedan in mot stan för att möta Linde för en lunch på tahirestaurangen. Nam nam! Det var verkligen längesen jag såg Linde sist, nästan inte ok...Måste bli oftare! Härligt med en del kompisar, man kanske inte hörs av på några månader men när man väl ses så är allt som vanligt. Vänner för livet^^ Vi satt och pratade i nästan tre timmar, sen var sags att gå vidare till farmor. Träffa farmor, pappa och Rickard för en middag. Farmor bjuder alltid på så god mat.

Mysigt att sitta och prata med pappa, farmor och lillebror!

Tåget hem till Örebro 19.05
Min granne måste ha problem med hörseln, ständigt denna höga musik...

Zappade runt mellan kanalerna, stannar på kanal 11. Ser att Big brother har börjat. Hjälp, jag blir nästan mörkrädd. Vilken samling människor, speciellt den blonda bruden i leopardklänning... Jag kan bara le^^

Sportlov

Publicerad 2012-02-18 10:54:59 i Allmänt

Nu är det äntligen sportlov! Känner att jag verkligen behöver lite ledigt! Kanske är det sista sportlover jag har, kan ju alltid hoppas i alla fall.

Nu ska jag åka bort en sväng. Ha en bra lördag!

Nya t-shirten från Blu Di Blu

Friday friday

Publicerad 2012-02-17 19:57:18 i Allmänt

Idag förljde Angelica med mig hem efter skolan. Hon skulle fixa till mina naglar.

Tack söta du! är super nöjd!
Känns ovant med så långa och fina naglar^^
Vi hann också med att äta mat och se både Lejonkungen och Herkules ^^ Dinsey fanatiker x2

Nu ska jag försöka packa inför helgen. Äta pizza, dricka ett glas vin och kolla tv. Vad kallade Angelica det "Tjockis kväll"

Onsdag

Publicerad 2012-02-15 22:05:13 i Allmänt

Vad låg det nu då i paketet som jag fick av Emil?! Jo en lapp där det stod "Torsdag den 23 till söndag den 26 februari åker vi till Rom" Helg galet! Jag blev så glad, trodde nästan inte att det var sant! Men nästa torsdag åker vi från Landvetter. Ska bli så härligt att komma bort, bara vi två!

Valentine´s day

Publicerad 2012-02-14 21:47:34 i Allmänt

Var i stockholm hela dagen så jag tänkte inte ens på att det var alla hjärtans dag idag. Tills jag kom hem och jag hittade ett paket i min brevlåda. Tar tillbaka allt jag sagt! Så crazy!! Tack söta du!!!!!!!!!!

Det bästa idag "Fuck it. I´ll by myself some chocolate for valentine´s day"

Jag berättar mer imorgon om Stockolmsdagarna och vad som fanns i paketet^^

Idag

Publicerad 2012-02-12 01:13:58 i Allmänt

Lördag
Vaknade av Stinas sms; upp och hoppa. Klocka var nästan 10 så det var väl dags att dra undan täcket och kliva upp. Åt frukost och gjorde mig iordning för att gå upp på stan. Jag köpte en t-shirt, ett linne, halsband och träningströja. Kan visa imorgon.

Sen gick jag hem å kollade på film. "Pans laburint" Var inte en film för mig, var kanske för trött men nej! visst den var spännade men nja, 2 av 5 får den.

Sen skulle jag göra mig redo för att äta ute med Stina och Clara. Jag är sen som vanligt. Dom blir nog inte förvånade längre^^

Vi började med middag på Stallyktan, nam nam!
Sen gick vi vidare till Stora Örebro. Riktigt mysigt! Sen blev det vidare till O´learys. Skönt med en tidig hemgång, så orkar man med morgondagen^^

Nu sitter jag och äter naturgodis och kollar på "skeleton key" Uh så läskig!

5km

Publicerad 2012-02-10 15:32:33 i Allmänt

Tog mig till gymmet idag efter skolan. Efter nästan 2 veckor utan träning var det dags att ta nya tag!
Har bestämt mig för att springa våruset i början av juni, så jag börade träningen med att ställa mig på rullbandet för att få veta vad jag har att jobba med fram till juni. Jag klarade av att springa 5km så det kändes bra men tiden måste kortas ned med nästan 10 min^^

Sen försökte jag mig på några maskiner. Vid en maskin kom det fram en man och frågade om jag behövde hjälp. Jag såg väl ut som jag inte hade en aning om hur den fungerade, vilket jag inte gjorde. Haha! Jag gillar inte att gå till gymmet ensam. Om man är två så kan man se ut som spån tillsammans. Så ger jag upp så lätt om ingen säger åt mig att göra fler. men jag höll ut i nästan 40 min.

Nu ska jag vila och äta lite sen måste jag städa. Har lånat en film som jag inte har haft tid att se men idag känns om en bra filmkväll!

Disk

Publicerad 2012-02-09 22:05:06 i Allmänt

När man inget mer än att få vara med sin kärlek så blir ganska mycket lidande tyvärr. Som min lägenhet...Lagar maat, äter och...inte diskar, inte dammsuger. Måste verkligen tg tag i städningen imorgon. Ska träna imorgon efter skolan. Nu tycker jag att det räker med min snuva. Så länge jag tar det lugnt så kan det inte göra någon skada.

Snart helg! Bara en vecka kvar till lov!

Jag missade Once upon a time idag på tv så jag skulle kolla streama istället men med mitt supper sega internet så kunde jag kolla i 2 min sen hackade det bara...Snyft!

Jag är så lycklig som har min pojk, bästa!

Överraskning

Publicerad 2012-02-04 20:40:34 i Allmänt

Packade min väska i torsdags och tog tåget mot Linköping. Utan Emils vetskap^^ Jag visste att han jobbade till 23, jag hade planerat att knalla in på jobbet och överraska honom. Jag kom till Mjölby och sen ringde Emil och jag var avslöjad...Men det gjorde inte så mycket för att blev ganska paff ändå och GLAD!
Jag tog lite ledigt från skolan men jag tyckte att det inte gjorde så mycket för jag är verkligen inte frisk. Just nu lever jag på nässpray.
Igår var vi ute och åt med några kompisar. Riktigt skojsigt!
Idag blev det lite sovmorgon sen en promenad i det fina men väldigt kalla vädret. Lunch på stan, när vi står i kön för att bestämma lunch så hör vi att någon pratar om Chris Medina...Vi blev något förvånade när han börjar sjunga mitt i gallerian.
Nu blr det hemmagjord kladdkaka med grädde, Gladiatorerna och mys i soffan.

Dagens

Publicerad 2012-02-01 19:57:06 i Allmänt

Mina nya blåa byxor från MQ, lite färg livar upp vardagen!

Hade livetolkning idag igen, ibland funderar jag på hur jag har klarat mig så långt i skolan. Kanske är min charm^^

Kände mig nästan frisk idag men avbokade ända mit träningspass. Var nog bra, kom hem och det blev värre. Sjukdomen tog en liten paus för att komma tillbaka med hårdhandskarna^^ Tur att jag har en nässpray i badrumsskåpet.

Pratade om särskrivningar idag, så nu blir jag osäker på varenda ord jag skriver...Eller var det sär skrivningar!?

Väntar på att kycklingknytena ska bli färdiga i ugnen. Nam nam!